V mateřské a základní škole při Francouzském lyceu v Praze existuje několik jazykových studijních směrů, které vycházejí z francouzštiny, češtiny a angličtiny. Proto v lyceu vyučují profesoři, kteří jsou francouzští, čeští a angličtí rodilí mluvčí.
Výuka je organizována do dvou typů studia.
Studium s převahou francouzštiny a s výukou češtiny a angličtiny
Bilingvní francouzsko-anglické studium s rovným počtem vyučovacích hodin v každém z obou jazyků a s výukou češtiny, od 4. ročníku se jedná o tzv. Mezinárodní sekci.
Zařazení žáka do jednoho nebo druhého typu studia při jeho nástupu do Francouzského lycea v Praze záleží na jazykovém profilu žákovy rodiny a na jeho schopnostech.
Pro přijetí do frankofonních tříd nejsou žádné zvláštní jazykové požadavky (s výjimkou 1. ročníku základní školy, CP). Znalost francouzštiny nebo angličtiny je naopak nutná pro zařazení do bilingvních francouzsko-anglických tříd.
Děti z neanglofonních a nefrankofonních rodin mohou být na žádost rodičů zařazeny do bilingvní fr.-anglické třídy po jednom školním roce stráveném nejprve ve francouzské třídě, a to pouze na úrovni PS nebo MS (první dva ročníky mateřské školy).
Žáci, jejichž mateřským jazykem je čeština, mají výuku českého jazyka pro rodilé mluvčí zaměřenou tak, aby vyhověli požadavkům české školy (2 hodiny týdně v mateřské škole a v 1. ročníku, 3 hodiny týdně ve 2.-5. ročníku). Ostatní žáci se učí český jazyk pro cizince od 1. ročníku (CP): 1 hodinu týdně v CP, v dalších ročnících 2 hodiny týdně.
V 5. ročníku (CM2) mají žáci, kteří nejsou rodilí mluvčí, možnost uplatnit své znalosti a složit zkoušku z francouzského jazyka, organizovanou Francouzským lyceem ve spolupráci s Francouzským institutem a/nebo zkoušku z anglického jazyka, kterou organizuje Lyceum ve spolupráci s British Council. (Cambridge Languague Test Assesment). Úroveň zkoušek ve společném evropském referenčním rámci pro jazyky je A2.
Děti bez znalosti francouzštiny
Jedním ze specifik Francouzského lycea v Praze je přijímání nefrankofonních žáků na všech úrovních mateřské a základní školy (s výjimkou 1. ročníku základní školy, CP).
Tito žáci, kromě toho, že se účastní práce ve třídě pod vedením třídního učitele, jsou od začátku v péči pedagožky, jejíž specializací je francouzština jako vyučovací jazyk. Učí žáky zvládnout základy jazyka tak, aby mohli začít co nejdříve komunikovat a co nejrychleji se začlenit do výuky ve své třídě.
Děti bez znalosti angličtiny
Od školního roku 2015/2016 umožňuje Francouzské lyceum v Praze přijímání žáků, kteří nehovoří anglicky, do bilingvních fr.-anglických tříd CE1 a CE2 – druhý a třetí ročník základní školy.
Ve všech případech je přijetí žáka posuzováno individuálně spolu s rodiči. O přijetí se rozhoduje na základě školního prospěchu.